Fotografia reklamowa dźwignią e-commerce


Skuteczność sprzedaży internetowej w ogromnym stopniu zależy od dobrze wykonanych zdjęć. Można to bez trudu zaobserwować choćby na przykładzie aukcji internetowych, gdzie różni sprzedawcy oferują ten sam towar w takich samych cenach, ale w innym „opakowaniu graficznym”. Jak na dłoni widać, że inwestycja w profesjonalne fotografie zwraca się z nawiązką. Fotografia produktowa to nic innego jak specyficzna dziedzina fotografii, w której chodzi o stworzenie zdjęć na potrzeby reklamy oraz handlu internetowego i nie tylko. Takie ujęcia są bowiem wykorzystywane również w folderach, katalogach, a nawet w reklamie prasowej. W Internecie nie można niczego dotknąć, spróbować czy przymierzyć, dlatego tak ważne są fotografie przedstawiające każdy szczegół sprzedawanych rzeczy. Zdjęcie wyraża więcej niż nawet starannie dopracowane słowne opisy. Jest zdecydowanie łatwiejsze i dużo szybsze w odbiorze. Pełni nie tylko funkcję czysto informacyjną, ale przemawia do wyobraźni klienta. W rezultacie bezpośrednio wpływa na podjęcie decyzji o zakupie, a więc przedkłada się na realne zyski. Jest to szczególnie ważne w warunkach zawziętej konkurencji, kiedy liczne firmy sprzedają praktycznie to samo, co my, a nie zawsze można konkurować tylko ceną.

Klasyczny packshot to zdjęcie produktowe zrobione przeważnie na białym tle. Wykonywanie takich fotografii wbrew pozorom nie jest proste i składa się z kilku etapów. Zdjęcia realizuje się w fachowym studiu, gdzie należy zwrócić szczególną uwagę na oświetlenie produktu i jego ekspozycję. Dzięki profesjonalnej fotografii oraz umiejętnej obróbce graficznej nawet banalny produkt będzie prezentować się bardziej okazale i zachęcająco. Wymaga to jednak wiedzy, doświadczenia i godzin pracy, aby efekt finalny był pozbawiony nawet najmniejszych niedociągnięć. Należy m.in. usunąć wszelkie ślady tła, a każdy szczegół fotografowanego przedmiotu musi być wyraźny i pozbawiony zniekształceń. Packshoty mogą mieć dwie formy: statyczną oraz dynamiczną. Ta druga opcja staje się obecnie coraz powszechniejsza jako sposób na wybicie się z tłumu sprzedawców. Klient oglądający dynamiczną galerię zdjęć zwykle przejawia większe zainteresowanie daną ofertą. Może lepiej zaznajomić się z określonym produktem, a więc łatwiej podjąć decyzję o zakupie. Dlatego fotografie reklamowe, a zwłaszcza zdjęcia 3D to dobra, jeśli nie niezbędna inwestycja w walce o umysły konsumentów.