Jednym z ciekawszych sposobów na urozmaicenie fotografii reklamowej, a także na zwiększenie siły jej oddziaływania są zdjęcia aranżowane. W przeciwieństwie do zwykłych packshot-ów, gdzie zazwyczaj stosuje się białe tło, w tym przypadku właśnie dobór odpowiedniego tła jest najważniejszą kwestią. W fotografii aranżowanej chodzi o to, by przedstawić dany produkt, jego cechy, funkcje i zalety w centralnym miejscu zdjęcia, ale w przemyślanie wybranym otoczeniu. Powinno to być otoczenie naturalne i charakterystyczne dla fotografowanej rzeczy. Fotografia musi być z nim spójna oraz tworzyć harmonijną całość. W efekcie tak wykonane zdjęcia mogą okazać się dużo bardziej zwracające uwagę odbiorcy, łatwiejsze w komunikacji, wzbudzające pozytywne emocje i przede wszystkim działające na wyobraźnię konsumenta.
Od rodzaju, przeznaczenia czy wartości określonego produktu, a także od inwencji fotografa i/lub specjalisty od marketingu zależeć będzie dobór otoczenia oraz układ poszczególnych przedmiotów na zdjęciu. Jako przykład fotografii aranżowanej można wskazać wojskową latarkę lub nóż myśliwski fotografowany na częściowo porośniętym pniu ściętego drzewa w lesie, świeże pieczywo w koszu, wśród drewnianych sztućców i kłosów zboża czy czekoladki w towarzystwie kwiatów i czegoś na kształt korespondencji miłosnej. Tego typu fotografie świetnie sprawdzają się w katalogach reklamowych, na aukcjach internetowych lub na firmowych stronach, nie mówiąc już o reklamach gazetowych. Nie można ich użyć wszędzie, podobnie jak nie wszędzie pasuje fotografia 360, ale możliwości jest naprawdę wiele, więc warto skorzystać również z takiej opcji. Zdjęcia aranżowane mają bowiem zalety, jakich brakuje zwykłej fotografii.
Aranżowana fotografia produktowa może być wykonywana zarówno w profesjonalnym studiu fotograficznym, jak i w starannie dobranym miejscu – na przykład w jakimś pomieszczeniu lub na łonie przyrody. Warto pamiętać, że aranżowane tło nie tylko przyciąga uwagę, ale przede wszystkim skrywa wiele cennych informacji o charakterze i zastosowaniu danego produktu. Dzięki zmyślnej kompozycji da się uzyskać łatwy i zdecydowanie szybszy w odbiorze przekaz informacyjny, niekiedy wyrażający dużo więcej niż drukowana treść. W ten sposób fotografuje się przedmioty z rozmaitych kategorii – od żywności, poprzez meble, po sprzęt sportowy i urządzenia elektroniczne. Dzięki oryginalnemu pomysłowi, profesjonalnemu sprzętowi i oprogramowaniu oraz umiejętnościom na odpowiednim poziomie można ciekawie wyeksponować praktycznie każdy produkt. Można, a nawet trzeba, aby uwagę i emocje klienta zogniskować właśnie na swoim sklepie, a nie ofercie konkurencji.